Truskawki w diecie – dlaczego warto i co z nich zrobić?

Porady 1.04.2020

Czekasz na niego cały rok, a gdy przychodzi nie możesz wręcz powstrzymać radości. Doskonale wiesz, że będzie smacznie. Cieszysz się, że oto w twoim życiu pojawia się zdrowa przekąska, której nie musisz sobie odmawiać, jeśli dbasz o linię. W jednej chwili codzienne sukcesy mają smak truskawek. Ale czy potrafisz wykorzystać ich pełen potencjał? Wiesz dlaczego warto je jeść? A może nie masz pomysłu na ich wykorzystanie i szukasz inspiracji? Oto odpowiednie miejsce i czas – tu otrzymasz odpowiedzi na nurtujące cię pytania oraz poznasz kilka truskawkowych pomysłów.


Jedz truskawki, czyli dlaczego warto

Owoce te pomogą ci stworzyć niejeden deser. Istnieje również kilka ciekawych i wytrawnych połączeń składników, które z przyjemnością zaserwujesz sobie na lunch, a nawet lekki wakacyjny obiad. Zanim jednak odkryjesz tych kilka magicznych receptur, poświęć chwilę na poznanie właściwości oraz zalet truskawek. Czy wiesz, że:
- jedzenie truskawek poprawia apetyt i wspaniale reguluje proces trawienia, przyspieszając przemianę materii,
- truskawki zawierają w sobie wiele witamin, w tym witaminę C, A, E, K i B6 (mogą być ważnym elementem diety osób cierpiących na niedobór tych mikroelementów lub anemię),
- truskawki obniżają poziom cholesterolu we krwi,
- dołączając truskawki do swojej diety przeciwdziałasz osadzaniu się kamienia na zębach, a tym samym łatwiej jest ci osiągnąć efekt wybielenia zębów,
- truskawki są bezpieczną przekąską dla diabetyków,
- pomimo wielu zbawiennych właściwości truskawki należy jadać z umiarem, gdyż są zaliczane do silnych alergenów (zwłaszcza dla małych dzieci i osób uczulonych na kwas salicylowy; spożywane w większej ilości są w stanie spowodować nawet biegunkę),
- truskawki stosuje się w preparatach kosmetycznych, pomagających skutecznie walczyć z przetłuszczającą się skórą oraz zmianami trądzikowymi.


Desery z truskawkami - inspiracje

Do ich stworzenia przydadzą ci się wszelkie formy i blaszki do pieczenia. Nawet kokilki i papilotki do muffinek mogą być idealną oprawą dla tych przepysznych owoców sezonowych. A co powiesz na pucharki do lodów z kremowym deserem uzupełnionym orzechami, wiórkami czekolady, bitą śmietaną, kwiatami ozdobnymi i apetycznymi kawałkami truskawek? Takim smakołykom nikt się nie oprze, tak jak:
- koktajlowi truskawkowo-bananowemu na mleku migdałowym,
- klasycznym muffinkom z kawałkami czekolady i polewą z białej czekolady,
- delikatnym plackom jogurtowym z truskawkowymi plasterkami (szybki przepis na deser z patelni),
- kokosowo-truskawkowej tarcie na kruchym spodzie z budyniem i bitą śmietaną,
- domowym lodom truskawkowym na bazie jogurtu greckiego i mleczka skondensowanego.


Truskawkowe menu – wytrawne pomysły

Twoje pomysły na wykorzystanie truskawek kończą się zwykle na gofrach, owsiance i domowych naleśnikach? A może to przetwory truskawkowe na co dzień dominują w twojej letniej kuchni? Pora trochę wzbogacić ten smakowity repertuar pełen wartościowych mikroelementów. Truskawki na obiad lub lunch? To jak najbardziej możliwe! Jak? Dzięki takim odważnym pomysłom jak:
- sałatka z sałaty lodowej, parmezanu, truskawek, czarnego pieprzu oraz sosem balsamicznym przełamanym odrobiną miodu,
- sałatka z roszponki, mozzarelli, płatków migdałów i truskawek polanych sosem imbirowo-miodowym,
- lekki makaron z sosem na bazie truskawek i odrobiną chili,
- połączenie kawałków awokado i truskawek, liści jarmużu, orzechów włoskich, żurawiny, sera pleśniowego, czosnku i dresingu winegret,
- tradycyjne i rozpływające się w ustach pierogi lub knedle z truskawkami,
- szaszłyki z truskawek, pomidorków koktajlowych, kulek mini mozzarelli i czarnych oliwek.